Vad har hänt?

Mamma köper nya julgardiner och jag har faktiskt köpt en julstjärna (blomma) i rosa, jag kräks inte av tanken att ha en adventsjusstake i fönstret och idag köpte jag och mamma en julskiva... vad tar det åt oss? Vi har även bakat BÅDE lussekatter och pepparkakor för första gången på säkert 8 år. Igår stod mamma med huvudet i frysdisken och sa: Ja men du förstår man måste köpa julskinkan nu innan dom tar slut och ju närmre jul vi kommer du dyrare blir dom... Hon funderade även på att hänga upp pepparkaksmåtten i röda sidenband i köksfönstren - för att dom e fina. Och jag tror nästan att hon övervägde att ha en julgran i år också - även om hon motsatt sig det hela året (hoppas på granen, då det är något jag aldrig trots jävliga jular aldrig släppt taget om) Det är snö ute och jag pluggade till stora dalande flinogr utanför fönstret och kan för första året på riktigt länge tycka att det är fint med alla adventssaker. 
Jag är i vanlig ordning klar med mina julklappar redan och årets tema på papper är svart, vitt och rött - jättefina! I vanlig ordning kommer jag sakna Ludvig något otroligt även denna julen. Och i år äter jag och mamma oxfilé på julafton. Vi flippar inte... men julmaten ryker, dock inte gröten på morgonen, det är precis som med julgranen en av de få saker som också har fått vara kvar. Ärligt nu?

- Det är sååå skönt att inte behöva bo i en tillvaro och värld fylld av julångest. Nu säger jag inte att jag älskar julen eller att jag ser fram emot den, även om den innehåller ljusglimtar såsom Emilie. Men det är skönt att i alla fall kunna handskas med den på ett sätt som är de andra åren helt olikt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback