Hjärta mig!

Igår hade mitt hjärta klappat lite för mycket och lite för hårt i en vecka och det började bli otäckt. Jag tog min största fasa här i livet och gick med små steg till doktorn...
- Jaha, vad är det för fel på dig Josefine?
- Jag har haft hjärtklappning i en vecka.
- EN VECKA?!
Sen glodde hon på mig och tryckte upp ett stetoskop på bröstet på mig och tittade på mig ännu märkligare och sa: nej det hörs inget konstigt...
Efter en stunds övertalning från min sida om att nålstick är uteslutet så skickades jag utan nålstick på EKG och blodtryck. Jag hade från första stund påtalat för henne att jag trodde det var högt blodtryck som var boven i det hela. Hon kommenterade inte ens det... Any how, det fick hon äta upp sen.
Mitt blodtryck var precis som jag sa alldeles för högt, och hon intog en lite mer vänlig position och attityd när hon väl märkte att jag talade sanning. Och efter att ha flashat tuttarna för sköterskan visade EKG att något är lite konstigt på höger förmak... nu väntar jag på remiss till medicinkliniken för att ta reda på varför jag har högt blodtryck och vad som är på mitt högra förmak... 
Det är inget allvarligt, men som hon sa... det kan bli om vi inte kollar upp vad det är som ligger bakom det. 
Jag blev nog mest paff över att det syntes något på mitt lilla hjärta - mekanismen som håller en levande och hållt mig mer el mindre vaken om nätterna den senaste veckan... 

Som sagt inget farligt och jag är väldigt glad över att det inte slår lika hårt idag, igårkväll slog det hej vilt! Men idag är det mest ont men utan klappning. Jag säger att det är träningvärk i hjärtat helt enkelt, därför det gör lite ont :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback